استفاده از باكتری به عنوان جایگزین آنتی‌بیوتیك در تغذیه مرغ گوشتی

دسته : اخبار سایت

استفاده از باكتری به عنوان جایگزین آنتی‌بیوتیك در تغذیه مرغ گوشتی

جایگزین آنتی‌بیوتیك در تغذیه مرغ گوشتی
محقيقين موسسه تحقيقات «يخكره» واقع در سيبری براساس بررسي‌هاي متعدد اظهار داشتند: توليدكنندگان خوراك طيور در آينده‌ای نزديك از نوعي باكتری كه در چند سال اخير كشف شده‌ است به عنوان جايگزين آنتي‌بيوتيك در جيره طيور گوشتي استفاده خواهند كرد.
به گزارش واحد بين‌الملل پايگاه اطلاع‌رساني كشاورزی ايران (اگنا)، مطابق با تحقيقات اخير تركيبي از اين باكتری ها با كلوئيد نقره توليد دارويي براي افزايش ايمني بدن مي‌كند كه مي‌توان از آن به عنوان جايگزين آنتي‌بيوتيك در تغذيه طيور استفاده كرد.
Andrei subbtin  اظهار داشت: اين باكتری از سنگي كشف شده است كه قدمت آن حدود 5/3 ميليون سال است. پيش از اين، باكتری مذكور توسط هيچ محققي كشف نشده بود و در حال حاضر هنوز اسمي برای آن انتخاب نشده است.
طبق بيانيه صادر شده توسط موسسه تحقيقات تيوبن: پس از به اتمام رسيدن تحقيقات اوليه، محقيقين با همكاری تعدادی از مزارع  پرورش مرغ گوشتي به منظور بررسي عملكرد اين باكتری به عنوان آنتي‌بيوتيك در جيره طيور تحقيقي را شروع خواهند كرد.
نتايج آزمايشات انجام شده بر روی موش‌ها حاكي از آن بوده است كه استفاده از اين باكتری در خوراك مصرفي موش‌ها به طرز چشمگيری موجب بهبود رشد و كاهش احتمال كوری وابسته به سن مي‌شود.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود