نکات مهم در پرورش صنعتی بوقلمون

دسته : بوقلمون

پرورش صنعتی بوقلمون

اگرچه یک سری اختلافات اساسی بین بوقلمون ها و مرغ ها وجود دارد ولی این اختلافات بیشتر از لحاظ وزن و اندازه است و اصول کلی مربوط به ساختمان های پرورش بوقلمون و تجهیزات مربوطه تا حد زیادی شبیه به ساختمان های مرغداری و تجهیزات آن ها می باشد و روی همین  اصل پرورش مرغ با پرورش بوقلمون تغییرات کلی پیدا نمی نماید .

در دنیای امروز که مصرف پروتئین حیوانی روز به روز بیشتر می شود بدون شک نیاز بشر به گوشت سفید و قرمز نیز افزایش می یابد و در این رابطه قسمت زیادی از گوشت سفید مورد مصرف جوامع بشری را می توان از طریق پرورش صنعتی بوقلمون تامین نمود . روی همین اصل پرورش بوقلمون در ابعاد وسیع و در شکل صنعتی مطرح بوده و واحدهای بزرگی برای پرورش بوقلمون در کشورهای مختلف جهان به وجود آمده است . در ایران نیز از دیر باز توجه خاصی به پرورش بوقلمون شده و در بسیاری از استان های کشور ما به ویژه در استان های شمالی نظیر گیلان و مازندران و گلستان واحدهای پرورش صنعتی بوقلمون توسعه یافته است و جوجه یک روزه بوقلمون و دستگاه جوجه کشی مخصوص برای خوابانیدن تخم نطفه دار بوقلمون تهیه شده است .

امید می رود با پیشرفت تکنولوژی پرورش بوقلمون در کشور سطح تولید گوشت سفید به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته و بخش مهمی از منابع پروتئینی مورد نیاز تامین گردد .

صنعت مدرن پرورش بوقلمون

تعدادی از پرورش دهندگان مهم بوقلمون بیشتر بوقلمون های پرورش یافته در دنیا را تهیه می نمایند . موسساتی نظیر موسسه British united Turkeys و Nicholas and Hibrid Turkeys تماما متعلق به موسسات داروئی بزرگ یا شرکت های بین المللی هستند . پرورش دهندگان کوچک تر بازارها را اختصاصی کرده اند .

تقریبا 36 میلیون پولت بوقلمون به وسیله صنعت بوقلمون انگلیسی در سال تولید می شود با حدود 400 میلیون در سراسر دنیا که اساسا از فرانسه ، ایتالیا ، اسرائیل و آمریکا است . درجه یکپارچگی و ائتلاف به وسیله انگلستان سر مشق و نمونه شده است جایی که چهار شرکت %75 بوقلمون ها را تولید می نمایند . شرکت های تولید کننده در تمام سال بوقلمون پرورش می دهند . غالب آن ها کاملا مجهز به گله مادر ، دستگاه جوجه کشی ، محل های پرواز بندی آسیاب ها ، مجتمع های فرآوری و نیروهای فروش هستند .

گفته می شود که اقتصادی ترین منبع تجارتی پروتئین گوشت موجود است . از نظر چربی نیز مقدار آن در بوقلمون پایین است که 10% بوده و با مقایسه با 24% در گوشت گاو و 23% در گوشت خوک مقدار خیلی کمی به نظر می رسد.

جوجه کشی بوقلمون

نژادهای بوقلمون فرمول دان بوقلمون

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

4 آذر 1398

با سلام و تشکر از سایت خوبتون من قصد احداث سالن پرورش بوقلمون گوشتی دارم (بین 300 تا 400 قطعه) در منطقه ی کردستان .اما نمیدونم از کجا شروع کنم
آیا بخش جوجه کشی هم احداث کنم یا نه یا دان هم خودم تولید کنم و برای بوقلمون گوشتی و برای جوجه کشی آیا دو نژاد مختلف بیارم یا نه

    9 دی 1398

    سلام دوست عزیز
    پیشنهاد میکنیم حدود 250 تا 300 عدد جوجه یکروزه بوقلمون تهیه کنید و یک دوره پرورش دهید. بعد اگر خواستید وارد بخش جوجه کشی بوقلمون شوید. برای بار اول دان هم تولید نکنید و از یک نژاد که برای فروش آن مطمئن هستید شروع کنید.

9 خرداد 1398

سلام من قصد پرورش بوقلمون در زمینی به مقدار 2تا3هزارمتر دارم ایا سرمایه گذاری در این زمینه به صرفه هست وبازگشت سرمایه داره البته هیچ تخصصی در این زمینه ندارم فقط میخام سرمایه گذاری كنم وچند نفر هم مشغول بشن لطفا راهنمایی كنید ممنون

    7 مرداد 1398

    سلام دوست عزیز
    پرورش و نگهداری بوقلمون به هر حال درآمد خودش را دارد و تقریبا چند وقتی است که استقبال خوبی هم از این کار شده است. برای این کار شما احتیاج به سالن دارید که اب و برق و گاز هم داشته باشد.