راه اندازی اولین مرکز پرورش کرکس در هند

دسته : اخبار سایت

اولین مرکز پرورش حفاظت از کرکس در غرب هند ساخته شد،این مرکز بخشهایی از جنگل ماهاراشترا که به تازگی توسط انجمن تاریخ طبیعی بمبئی (BNHS) بهینه سازی شده است را پوشش می دهد.

باگات سرپرست ارشد حیات وحش می گوید : ما به دنبال یک طرح پنج هکتاری در داهانو به منظور حفاظت از کرکسها در محیط طبیعی خود هستیم. متاسفانه تعداد کرکسهای تپه مالابار در Mumbai  به سرعت کاهش یافته و این موضوع اهمیت راه اندازی مرکز پرورش کرکس را بیش از پیش ایجاد می نمود.

در این مرکز به کرکس ها اجازه داده می شود در لانه های مخصوص ساخته شده تخم گذاری نموده و پس از گذراندن دوره پرورش آنها را به حیات وحش طبیعی خود برمی گردانند. 25 جفت کرکس نوک دراز و پشت سفید در این مرکز نگهداری می شوند.

شروع پرورش کرکس زمانی است که پرنده 6 سال سن داشته باشد. اولین تخم های نطفه دار کرکس داخلدستگاه جوجه کشی قرار گرفته و به صورت مصنوعی جوجه کشی می شوند ولی در نوبت های بعدی شرایط جوجه کشی طبیعی برای تخم ها فراهم می شود.

باگات اضافه می کند : جمعیت کرکس ها در هند رو به کاهش است به طوری که در چند سال اخیر چندین هزار کرکس به علت های مختلف در هند جان داده اند لذا تاسیس این مراکز از اهمیت ویزه ای برخوردار شده است.

لانه های موجود در مرکز پرورش کرکس برای نگهداری 24 پرنده مناسب بوده و در ابعاد 100 فوت طول ، 40 فوت عرض و 20 فوت ارتفاع ساخته شده اند. دریچه ای در پشت لانه تعبیه شده تا نگهبان بتواند آب  و غذا که شامل گوشت بز می باشد را به داخل لانه انتقال دهد.

انجمن تاریخ طبیعی بمبئی (BNHS) در حال حاضر دارای سه مرکز از جمله مرکز پرورش Pinjore در هاریانا، Rajabhatkhawa در غرب بنگال و Rani در آسام می باشد.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

مشاوره رایگان