غذای عروس هلندی

دسته : سایر پرندگان

در این مقاله قصد داریم شما را با ابعاد و دسته بندی های مختلفی در رابطه با غذای عروس هلندی آشنا کنیم.

عروس هلندی پرنده ای زیبا و ارزشمند است که طرفداران بسیاری دارد. بدون شک عروس هلندی همچون مرغ عشق، یکی از محبوب ترین پرنده های امروز است. اکثر افرادی که به نگهداری طوطی سانان علاقه مند هستند نیز این پرنده را به عنوان پرنده خانگی خود انتخاب می کنند. این پرنده از خانواده طوطی ها بوده و از نظر جثه، از سایز اعضاء کوچکتر است. توانایی یادگیری گفتگو و ادای کلمات، این پرنده زیبا را محبوب تر نیز کرده است.

به عنوان یک توصیه به شما می گوییم اگر صحبت کردن پرنده برایتان اهمیت دارد، جنس نر را انتخاب کنید. خلاصه اینکه عروس هلندی پرنده ای جذاب و دوست داشتنی است و خیلی زود با انسان ها خو می گیرد. در این مقاله شما را به صورت کامل با انواع روش های تغذیه عروس هلندی، در سنین و مراحل مختلف زندگی این پرنده دوست داشتنی، آشنا می کنیم. یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید که عروس هلندی پرنده ای باهوش است. به او در انتخاب غذا آزادی عمل بدهید تا بتواند به مرور، غذای مورد علاقه اش را انتخاب نماید.

غذای مورد علاقه عروس هلندی

پیش از هر چیز باید بدانید حداقل روزانه، سه وعده به عروس هلندی خود غذا بدهید. غذای مورد علاقه عروس هلندی همچون غذای مرغ عشق ها و خیلی از پرندگان دیگر، دانه است. تخم ارزن یکی از غذاهای محبوب عروس هلندی در کنار تخم کتان، شاهدانه و تخم آفتاب گردان است. اما عروس هلندی برای رشد کافی تنها نیاز به تغذیه از این دانه ها را ندارد. غذای عروس هلندی باید ترکیبی از سبزیجات، مواد دارای پروتئین، تخم ها و آجیل باشد. این پرنده دوست داشتنی در هر وعده تا 15 گرم غذا مصرف می کند. قبل از غذا دادن به پرنده، هر بار از خالی بودن چینه دان او مطمئن شوید.

غذای عروس هلندی در دو ماهگی

ابتدا یک موضوع مهم را به خاطر داشته باشید که سلامتی عروس هلندی شما، به ویژه تا 2 ماهگی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. در مدت زمان نگهداری عروس هلندی هرگز از لبنیات به عنوان غذای این پرنده استفاده نکنید، زیرا عروس توانایی هضم لاکتوز را ندارد. اگر عروس هلندی شما در هنگام کودکی به سختی غذا بخورد، باید به وسیله سرنگ و هر بار در حدود 10 سی سی غذایی کاملا له شده به او بدهید.

یکی از بهترین ترکیب ها، استفاده از زرده تخم مرغ، بیسکوئیت مادر و کمی آرد نخود است. جوجه را تا حد امکان بی حرکت نگاه داشته و این محلول را داخل دهانش بریزید. این پرنده در شش هفته اول زندگی خود، به سختی غذا می خورد؛ به همین علت، توجه به غذای عروس هلندی تا دو ماهگی ، اهمیت بسزائی دارد.

به عنوان آخرین نکته در این بخش به شما توصیه می کنیم از اواخر ماه اول در قفس پرنده دانه نیز بگذارید تا به مرور زمان، به نوک زدن به آنها عادت کند. در اواخر ماه دوم نیز، کم کم وعده های غذایی پرنده را کم کنید تا به صورت طبیعی پرنده، تغذیه خود را به سمت دانه ببرد.

غذای عروس هلندی در دوماهگی

غذای عروس هلندی در زمان جوجه کشی

در تغذیه عروس هلندی تا قبل از بلوغ جنسی، از دادن دانه های گرم به حیوان همچون تخم بذرک، شاهدانه و کافشه بپرهیزید؛ و برعکس در هنگام جوجه کشی عروس هلندی ، تغذیه گرم عروس هلندی را آغاز کنید، که این زمان معمولا از 14 ماهگی به بعد پرنده است. از دانه هایی که باید در این دوره به پرنده داده شود، می توان به ارزن، کتان، تخم کاسنی و کافشه اشاره کرد. عروس هلندی شما در زمان جوجه کشی به سبزیجات نیز نیاز دارد، که بهترین آنها، جعفری، بروکلی، شوید و کاهو است. میوه هایی همچون هلو و سیب نیز در این دوران برای پرنده مفید است.

جوجه کشی عروس هلندی با دستگاه جوجه کشی داتیکس 5

غذای عروس هلندی جوجه دار

پرنده در زمان جوجه کشی و بعد از آن، وقتی که جوجه دار می شود، نیاز به تقویت و تغذیه ی تکمیلی دارد. 15 روز قبل از تخم گذاری باید قطره های A، D، C و E به عروس هلندی بدهید. برای تقویت پرنده تان، در هفته یک نوبت به آن جوانه گندم بدهید؛ و همچنین حبوبات پخته که دارای پروتئین هستند را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که سلامتی جفت های شما در زمان جوجه دار بودن و اساسا جفت های مولدتان، بسیار مهم است.

به علت آنکه عروس هلندی ممکن است تا نزدیک به 25 روز بر روی تخم های خود بخوابد، مسئولیت شما در این دوران بسیار بیشتر خواهد بود. غذای اصلی او در این دوره را باید حداقل تا 70 درصد ارزن تشکیل بدهد. در روز یک تخم مرغ به عروس هلندی جوجه دار خود بدهید. هر روز به او تخم آفتابگردان بدهید. در این دوران جوانه را فراموش نکنید. از هفته دوم نیز کم کم شروع به دادن میوه های رنده شده همچون هویج و هلو و سیب به پرنده نمایید.

غذای عروس هلندی جوجه دار

غذاهای تقویتی عروس هلندی

از بهترین غذاهای تقویتی عروس هلندی می توان به تمامی دسته ی پروتئین ها اشاره کرد. عروس هلندی بالغ به راحتی می تواند انواع مواد غذایی دارای پروتئین همچون گوشت، مرغ و گوشت بوقلمون را هضم نماید. اگر قصد تقویت پرنده خود را دارید، توجه به پروتئین ها ضروری است. کربوهیدرات ها نیز تامین انرژی این پرنده پر جنب و جوش را بر عهده دارند. از بهترین کربوهیدرات های تقویتی برای عروس هلندی می توان به لوبیا، ذرت، سیب زمینی و برنج پخته اشاره کرد. توجه کنید که به پرنده تان، ترکیبی جامع و متنوع از غذاها را بدهید و در طول هفته همچون سبزیجات، تنها دو بار به آنها کربوهیدرات بدهید. در انتها نیز برای تقویت بیشتر می توانید از محلول مکمل ویتامین در آب استفاده کنید.

غذاهای ممنوع برای عروس هلندی

همان طور که پیشتر گفتیم، در لیست غذاهای ممنوع برای عروس هلندی، لبنیات از همه مهمتر است. تلاش کنید به هیچ وجه عروس هلندی خود را با مشتقات شیر و هر گونه لبنیات، تغذیه نکنید. یکی دیگر از موارد مهم در تغذیه عروس هلندی به ویژه در دو ماه اول، تغذیه کم آنها با تخمه است. هر 10 روز یک بار و آن هم در تعدادی انگشت شمار به او تخمه بدهید. ضمنا به خاطر داشته باشید، سبزیجات و میوه جات زیاد باعث بروز اسهال در عروس هلندی می شود.

محصولات مرتبط با غذای عروس هلندی

انتخاب ظرف غذای عروس هلندی

توجه به نظم، تمیزی و چیدمان صحیح قفس عروس هلندی ، اهمیت ویژه ای در سرحال بودن این پرنده دارد. این موضوع در مورد ظرف آب و غذای عروس هلندی نیز صادق است. به عنوان مثال، پرنده دوست دارد یکی از میله های قفس آن، نزدیک به ظرف دانه خوری باشد، که بتواند راحت تر غذا بخورد. ضمنا سعی کنید ظرف آبخوری و دانه خوری در کنار یکدیگر باشند.

عروس هلندی در قفس خود نیاز به سه ظرف دارد؛ ابتدا ظرف آبخوری که باید هر روز تمیز و با آب تازه پر شود، دوم ظرف غذا خوری یا دون خوری و سوم ظرف تخمه خوری. سعی کنید محلی را در گوشه قفس برای ظرف دانه خوری انتخاب کنید که به راحتی به وسیله مدفوع پرنده، آلوده نشود. برای سلامت ظروف و فضای عمومی قفس نیز به شما توصیه می کنیم حداقل هفته ای یک بار قفس پرنده را به صورت کامل تمیز کنید.

ظرف غذای عروس هلندی

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

23 مرداد 1401

سلام وقتتون بخیر
عروس هلندی هام یک هفتس که جوجه دار شدن اوایل خوب میرسیدن به بچه ها ولی الان همش به فکر بازی گوشی هستن انگار به زور دارن غذا میدن غذا هم همیشه در دسترسشونه بنظر شما چیکار باید کنم؟؟
و یه سوال دیگه داشتم یکی از جوجه ها چینه دانش باد کرده کلا سه تا جوجه هستن ولی آخریه هم بهش نمیرسن هم باعث شده چینه دانش باد کنه و یکمی هم آب داخله چینه دانشِ راهکاری برای درمان دارین؟؟

    25 مرداد 1401

    سلام دوست عزیز
    وقتی پرنده ها تولید جوجه می کنن نباید با غذاهای پر کالری تغذیه بشن چون مولدها دوباره مست میشن و قصد جفت گیری دارن و جوجه ها غذا نمیدن اگر این اتفاق افتاد باید از سرلاک وتغذیه دستی استفاده کنید.

10 تیر 1401

سلام
عروس هلندی ۲ ماه ای خریدم‌که هم دانه برلش گذاشتم و هم روزی یک‌مرتبه آخر شبها به اون سرلاک میدم.بعد از یک هفته جنب و جوشش کم شده به طوری که توان بالا رفتن از میله های قفس رو هم نداره و وقتی روی زمین راه میره بعد از چند قدم زمین میخوره،فکر کردم شاید دانه ها براش درشت هستند دانه ها را کوبیدم نرم کردم و کف قفس گذاشتم و الان بیشتر دانه میخوره اما توانش کم هست و خودم بابد با دست بیارمش کف قفس دانه بخوره،تخم مرغ آب پز و هویج رنده شده و سبزیجات هم میدمش نمیخوره ولی دانه های نرم رو به خوبی میخوره،راهکارتون چیه؟

    13 تیر 1401

    در تهیه سرلاک دقت کنید تا فاقد لاکتوز باشد و تعداد وعده غذایی سرلاک را حداقل به ۲ وعده افزایش دهید.
    به دمای محل نگهداری پرنده هم دقت کنید

    19 مرداد 1401

    سلام من یه عروس هلندی داشتم با اینکه باهام خیلی اخت شده بود همیشه خودش میومد رو شانه هام .ولی اخرش فرار کرد.یکی دیگه خریدم این یکی ۵ ماهش دستی شده پنج کلمه هم حرف میزنه فقط از اینکه میترسم فرار کنه بال هش رااز نصف چیدم وقتی هم که پرهاش در میاد دوباره میچینم فقط میخاستم بدونم این کار را کردم اسیب بهش نمیرسونه.اینم بگم چون تو خونه ازاده ود قفسش هم همیشه باز.خواهشا راهنماییم کنید

      25 مرداد 1401

      سلام دوست عزیز
      فقط دقت کن در زمان قیچی کردن خیلی از ته قیچی نکن مخصوصا زمانیکه پرهای تازه درمیاد چون احتمال خون آمدن هست.

21 فروردین 1401

سلام از کجا بفهمیم که عروس هلندی ما چقدر سن داره و چطوری تشخیص بدیم نر هست یا ماده

25 فروردین 1400

سلام
عروس هلندی من ۳ ماهه هست چطور عادتش بدم بیرون از قفس مدفوع نکنه؟

    26 مرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    امکان آموزش به عروس هلندی ها برای محل مدفوع وجود ندارد.

    5 مرداد 1401

    باید رفتارای قبله مدفوع کردنشو بفهمی و قبل اینکه مدفوع کنه به محل خودش ببری و بعد اینکه کارشو انجام داد بهش جایزه بدی
    طول میکشه ولی جوابه

23 فروردین 1400

سلام من میخوام عروس هلندی حدودا بیست روزه بخرم که خودم بزرگش کنم کلی فیلم دیدم فهمیدم که باید بهش سرلاک بدم نمی‌دونم جای چینه دومش کجاس و چطور میتونم تشخیص بدم که خاله و اینکه گفته بودن تا نیم ساعت بعد از خالی شدن چینه دون باید دوباره بهش سرلاک بدم اما شبها که خوابن چی ؟؟ چیکار باید بکنم و یه سوال دیگه اینکه هر روز چقدر بهش سرلاک بدم و آیا کنار سرلاک هیچ دانه یا میوه خاصی بدم؟؟؟؟

    13 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    چینه دان عروس هلندی حد فاصل انتهای گردن و سینه پرنده قرار دارد. شما می توانید به شماره واتساپ مشاورین شرکت پیام بدهید و تقاضای جدول ساعت سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی بر اساس سن را بدهید تا برای شما ارسال شود.
    شماره واتساپ: 09191015546

21 فروردین 1400

سلام جناب
.
اقا ما یه عروس هلندی ۳ ماهه دارم از بچگیم پیش خودم بوده .
این از بالا میفته رو دومش و دمش و میشکنه باید دمشو بکنیم یانه؟
بعدش چه ویتامینی برایه پر عروس هلندی خوبه؟!

    17 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    پرنده ها در سال ریزش پر دارند. ب کمپلکس و مولتی ویتامین برای سلامت و براقی پرها خوب و مفید است.

7 فروردین 1400

سلام ی عروس هلندی گرفتم ب گفته فروشنده دوماهشه و بیشتر ساکت و ارومه و میخوابه این طبیعیه؟؟
و بالاشو قیچی زده خودش بالاشو میندازه یا مث کبوتر بایو بالاشو کشید تا دربیاد??
ممنون

    15 فروردین 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر پرنده خیلی میخوابد احتمالا دچار مشکل شده است ولی چون جوجه است تا حدودی عادیست اگر ادامه دار بود حتما به همراه سایر علائم پرنده به ما اطلاع دهید.
    برای افتادن پر عروس هلندی باید صبر کنید تا خود پر بیافتد تا پر جدید جایگزین شود.

      19 فروردین 1400

      سلام من یک عدد عروس لوتینو دارم 3 ماهشه بقیر از تخمه هیچی دیگه نمی خوره باید چی کار کنم؟
      ممنون از سایت خوبتون

        31 مرداد 1400

        سلام دوست عزیز
        شما همیشه ارزن و کمی تخم کتان هم داخل قفس قرار دهید. از کاهو و سبزیجات هم به صورت متناوب استفاده کنید. اکر عروس هلندی نمی خورد شما با حوصله و دائم تکرار کنید و گاهی هم خیلی کم به پرنده گشنگی بدهید.

21 اسفند 1399

باسلام من ب جوجه عروسهای ۱ماهم ۵ سی سی اب سیب دادم ولی با گذشت ۵ساعت هضم نکردن نگرانم لطفن پاسخ بدید

    22 فروردین 1400

    سلام دوست عزیز
    آب که احتیاج به هضم خاصی ندارد. قبل یا بعد از آب سیب به جوجه ها چه چیزی داده بودید؟
    اگر فقط آب سیب داده اید جای نگرانی نیست.

20 اسفند 1399

باسلام عروس هلندی سرلاکی دارم سرلاک موجود توبازار بدردنمیخوره ایا میسه بیسکوییت مادر بهش دادیان بجای سرلاک..
باتشکر ازجواب دهیه شما

    22 فروردین 1400

    سلام دوست عزیز
    بیسکوییت به تنهایی خیلی نمی تواند غذای کاملی برای جوجه عروس هلندی ها باشد. حداقل از ویتامین هم استفاده کنید.

    3 دی 1401

    بله. متاسفانه نود درصد سرلاک های بازار به جرات میگم که تقلبی هستن. بیسکویت مادر عالی هست. من همیشه میدم و خوب بوده

13 اسفند 1399

شربت مولتی ویتامین انسانی میشه داد به پرنده

    28 فروردین 1400

    سلام دوست عزیز
    بله می شود داد و مشکلی نیست.

29 بهمن 1399

سلام. عروس من ۳۵ روزشه و تازه خریدم. در طول روز بهش سرلاک میدم. باید اب هم بهش بدم یا خیر؟

    25 مرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر آبخوری داخل لانه باشد بهتر است چون عادت هم می کند.

24 بهمن 1399

سلام خدا قوت
ممنون از نکات آموزنده
نحوه استفاده از ویتامین ها در آبخوری چگونه است

    11 اردیبهشت 1400

    سلام دوست عزیز
    در هر هفته یک تا دو بار 10 قطره ویتامین صبح ها داخل آبخوری مخصوص پرنده بریزید و تا غروب بماند. غروب ظرف را شسته و آب تازه و تمیز بریزید.

20 بهمن 1399

سلام، مامانم دم عروس هلندی رو با قیچی کوتاه کرده بلند میشه دمش؟ من خیلی نگرانم
چیکار باید کنم؟ عروس من هیچی نمیخوره فقط ارزن و تخمه و اب میخوره
هرچی میریزم براش نمیخوره
علتش چیه؟

    11 اردیبهشت 1400

    سلام دوست عزیز
    کار خاصی لازم نیست انجام بدهید. پرهای پرنده بعد از مدتی میفتد و مجددا در میاد.
    شما از سبزیجات و جوانه گندم و تخم مرغ آبپز در برنامه غذایی عروس هلندی استفاده کنید ولی به صورت کم و مکرر تا کم کم پرنده عادت کند.

16 آذر 1399

ممنون بابت کمکتان 🌷

15 آذر 1399

سلام دوستان برای اضحالی پرنده چه بدهیم وقتی تخم دارد ممنون اگر راهنمایی کنید

    11 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    از دادن سبزیجات، کاهو و میوه خودداری کنید و فقط ارزن بخورد. اگر پرنده درمان نشد از دامپزشک برای دادن دارو کمک بگیرید.

15 آذر 1399

سلام آیا امکان دارد پدرمادر عروس به جوجه اش غذاندهد به بعدش چه باید برای جوجه اش غذا بدیم تور خدا راهنمایی کنید🙏

    11 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    بله اگر در زمان تخم گذاری عروس هلندی ها از غذاهای پر کالری استفاده کنید پرنده نر و ماده مست می شوند و دوباره قصد جفت گیری دارند و به جوجه ها غذا نمی دهند. شما باید در این موقعیت دستی جوجه ها را با سرلاک تغذیه کنید.

15 آذر 1399

سلام دوستان گرامی لطفا مراحل دادن سرلاک از دہ روزه بودن جوجه عروس هلندی رو یاد بدین ممون اگر راهنمایی کنید.🙏

    11 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    سرلاک را با سرنگ به جوجه ها میدهند ولی برای یادگیری پیشنهاد می کنیم از یک فرد با تجربه کمک بگیرید و عملی انجام بدهید.

15 آذر 1399

سلام دوستان جوجه عروس هلندی را از چند روز باید از پدر مادرش جدا کرد

    11 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    حدود 35 تا 40 روزگی که تقریبا جوجه ها عادت به خوردن غذا و دان کرده باشند.

13 آذر 1399

سلام عروس هلندی من نزدیک پنجاه روزشه روی دستم بود که پر زد و موقع نشستن به زمین خورد الان پای چپش درد میکنه چکار باید بکنم مرسی

    11 شهریور 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر کبودی ندارد می توانید کمی از پمادهای ضد درد انسانی به آهستگی به پای پرنده بزنید.

11 تیر 1399

سلام من عروس هلندی جفت دارم همش پف میکنه درمان طبیعی چیه؟؟؟؟؟؟؟

    19 تیر 1399

    سلام دوست عزیز
    ممکن است از تغذیه عروس هلندی باشد و یا کمی مریض باشد. چند روز مولتی ویتامین داخل آب خوراکی پرنده مخلوط کنید، اگر بهتر نشد از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

10 تیر 1399

سلام عروس هلندی من ۱ ماهش هست اصلا غذا‌ نمیخوره
همش هم خواب این طبیعی ؟؟؟؟

    19 تیر 1399

    سلام دوست عزیز
    یکماه سن کمی است و پرنده کمتر جنب و جوش دارد. اگر عروس هلندی شما غذا نمیخورد از سرلاکهای مخصوص استفاده کنید.

5 تیر 1399

سلام و درود
من یک عروس هلندی دارم تازه خریدم یک سال و نیم سن داره
نمیدونم چیکار کنم یاد بگیره بره تو قفس چون آشتی هست تو فضای خونه آزاده
همش میره روی نور مخفی سقف میشینه حتی نمیاد پایین غذا بخوره
باید خودم برم با چهارپایه بالا تا بیاد رو دستم بیارم غذا بهش بدم
؟؟؟؟

    25 مرداد 1399

    سلام دوست عزیز
    بالاخره عادت کرده و باید کم کم عادتش بدهید تا حداقل جای دیگر غذا بخورد. پیشنهاد میکنیم تو اون قسمت که در حال حاضر غذا میخورد کمتر به پرنده غذا بدهید و ظرف غذای پرنده را جایی که پرنده میبیند بگذارید تا کم کم جای غذا خوردنش عوض شود. احتیاج به صبر و حوصله دارد.

2 تیر 1399

سلام ببخشید من یه عروس هلندی خریدم که دوماهشه اصلا دونه نمیخوره و مدام خودشو میکوبه به قفس و انگار گرسنشه ولی غذا نمیخوره باید چکار کنیم ؟

    25 مرداد 1399

    سلام دوست عزیز
    عروس هلندی شما قبلا احتمالا با سرلاک تغذیه شده است. سرلاک مخصوص را تهیه کنید و به پرنده بدهید تا کم کم به خوردن دانه عادت کند.

    2 بهمن 1399

    سلام عروس من عاشق غذاهای چرب هست و دو ماهه هست ضرری نداره

      23 مرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      غذاهای چرب برای عروس هلندی مشکل دارد و پرنده را چاق و مریض می کند. از سبزیجات و غذاهای متنوع استفاده کنید تا پرنده سالم بماند.

30 خرداد 1399

باسلام.
من امروز یه عروس هلندی لوتینو گرفتم به گفته فروشنده شش روزه که سرلاکش رو قطع کرده و دونه می خوره و گفتن که حدود سه ماهش هست وقتی در خانه با دقت تر به پرنده نگاه کردم متوجه شدم که چینه دان پرنده زده بیرون و از هرکسی پرسیدم گفتن به خاطر اینکه تازه دونخور شده سینش خالی شده و کمی ضعیف شده! البته کمی دونه می خوره. می تونم درکنار دونه ای که میخوره کمی زرده تخم مرغ له شده و کمی بیسکویت مادر پودر شده با هم قاطی کنم و همراه با کمی آب مخلوط کنم که بشه شبیه به سرلاک که بخوام بهش بدم؟؟؟

    26 مرداد 1399

    سلام دوست عزیز
    بله میشود ولی کم بدهید. از جوانه گندم هم در برنامه غذایی استفاده کنید تا کم کم دانه بیشتری بخورد.

30 خرداد 1399

سلام
عروس هلندی۲۰ماهه دارم،از جوجگی خودم بزرگش کردم
اول اردیبهشت ی نر وحشی کار براش گرفتم
تمام مراحل رو طی کردم،اما ماده با نر جفت نمیخوره
الان ماده رو از نر دوباره جدا کردم
خواهش میکنم بگید چکار کنم؟واقعا مستاصل شدم
ممنون بابت راهنمایی تون

    26 مرداد 1399

    سلام دوست عزیز
    در عروس هلندی ها این اتفاق معمولا رخ میدهد و ماده، نر را قبول نمیکند. قاعدتا عروس هلندی نر باید تعویض شود. پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش جوجه کشی عروس هلندی را هم مطالعه کنید.

29 خرداد 1399

عروس من به اندازه یک بند انگشت کجله دو ماهش هست گفتن موی سرش در میاد همش خودش میخارونه و پرهای ریزشو میگنه ایا مشگلی داره

    5 آبان 1399

    سلام دوست عزیز
    اول به زیر پرهای پرنده دقت کنید که هیره (نوعی حشره) نداشته باشند. بعد احتمالا عروس هلندی های شما مشکل تغذیه دارند. پیشنهاد میکنیم روزی یکبار تا یک هفته به نقطه ریخته شده پر، بتادین بزنید.

16 دی 1398

سلام من یک عروس هلندی جدید خریدم که ترسیده چجوری ترسشو برطرف کنم وباش دوست بشم وهرچند مدت بهش غذا بدم ؟

    28 اسفند 1398

    سلام علی عزیز
    نباید عجله کنید و صبر و حوصله داشته باشید. غذای اصلی عروس هلندی ارزن هست و باید همیشه در اختیار پرنده باشد.

15 دی 1398

عروس هلندی تا کی از مادر تغذیه می کند

    29 فروردین 1399

    سلام دوست عزیز
    جوجه عروس هلندی تا 2 هفته توسط مادر تغدیه میشود و بعد از آن میتوانید جوجه را جدا کنید.

    20 فروردین 1400

    یه عروس هلندی خریدم جنب و جوشش بالا ولی غذا یکم کم میخوره چی کار کنم

      31 مرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      وقتی پرنده شما سالم است و جنب و جوش دارد یعنی شرایط خوبی دارد و کار خاصی لازم نیست که انجام بدهید.

11 دی 1398

سلام من تازه یه عروس هلندی ۵ماهه ماده خریدم حرف نمیزنه و جیک جیک میکنه بنظر شما باید چطوری اموزشش بدم

10 دی 1398

سلام عروس هلندی من نزدیک ۳ ماهش هست
عاشق سیب زمینی پخته هست و به همه ی خوراکی های دیگه براش ارجحیت داره طوری که اگر سیب زمینی نخوره تمام طول ۲۴ ساعت در حال بی قراری و دراوردن صداهای التماس آمیزِ . من ارزن و دونه هاش رو روی سیب زمینی می ریزم که حدااقل اونطوری بخورتشون ولی چکارش کنم

    22 مرداد 1399

    سلام دوست عزیز
    باید خیلی آهسته از مقدار سیب زمینی کم کنید و از مواد غذایی دیگر و دانه ها در برنامه غذایی عروس هلندی ها استفاده کنید. سعی کنید ارزان همیشه داخل قفس باشد.

5 آذر 1398

عروس هلندی من دوماهشه خیلیم شیطون و فضول ولی نمیدونم،نر یا ماده..بدنش خاکستری سرش فقط چند تا رگه زرد داره ،شنیدم که نرها کاملا کله زردی دارن به نظرتون رنگ سرش تغییر میکنه یا همینه؟گیج شدم..

    9 دی 1398

    سلام دوست عزیز
    برای این که بتوانید تشخصی جنسیت عروس هلندی ها را به درستی انجام دهید نیاز هست تا صبر کنید پرنده حدود 4 ماهه شود و به سن بلوغ نزدیک شود. معمولا نرها رنگشان قشنگتر و براق تر است.

25 آبان 1398

سلام :
عروس هلندی ها پدر و مادر به جوجه از بدو تولد غذا نمیدهند ایا می شود با دست غذا داد یا نه و اگر می شود چه نوع غذای و به چه وسیله ی

    18 اسفند 1398

    سلام دوست عزیز
    بله میشود. معمولا بعضی از پرنده فروشیها غذایی به نام سرلاک دارند که با سرنگ به دهان پرنده غذا را منتقل میکنند.

24 آبان 1398

سلام عروسهای من هرروز جفت گیری میکنن ولی تاحالا تخم نزاشتن بنظرم میرسه نازا هس بنظر شما چیه لطفا جواب بدین الان حدود یک هفته میشه

    18 اسفند 1398

    سلام دوست عزیز
    چون جفت گیری عروس هلندی ها تازه شروع شده عجله نکنید. احتمال خیلی زیاد تخمگذاری انجام میشود.

      8 فروردین 1400

      سلام
      من یه عروس هلندی نر 3ماهه دارم براش ارزن وتخمه تو یه ظرف میریزیم و تویه ظرف جوانه گندم

      ولی پرنده من بیشتر جوانه گندم میخوره آیا اشکالی نداره همش گندم
      میخوره؟
      در ضمن نباید این پرنده ها رو شست؟
      همش می ترسم شپشک بزاره پرهاش؟

        14 فروردین 1400

        سلام دوست عزیز
        غذای اصلی عروس هلندی، 3 تا 4 پیمانه ارزن و یک پیمانه تخم کتان است. از سایر غذاها به صورت کم و متناوب باید استفاده شود.
        یک ظرف برای آبتنی از پرنده فروشی ها تهیه کنید و هفته ای یک بار پر از آب کنید و داخل قفس قرار دهید تا پرنده خودش را بشوید.
        برای جلوگیری از شپشک داروخانه های دامپزشکی دارو دارند که می توانید تهیه کنید.

19 تیر 1398

عروس هلندی من ده یا دوازده روشه مادرش مرده است پدرش کیسه هوایش را ترکانده ایا خوب میشود

    13 مهر 1398

    سلام دوست عزیز
    برای راهنمایی در این مورد نیاز هست تا تصویر پرنده شما را ببینیم. لطفا تصویر عروس هلندی را به شماره تلگرام شرکت 09191015546 ارسال کنید تا شما را به خوبی راهنمایی کنیم.

19 تیر 1398

سلام جوجه من ۱۰روزش است باید روزی چند ساعت ب ساعت باید غذا بدهم

    14 مهر 1398

    سلام دوست عزیز
    شما دائما در لانه دان قرار دهید بوسیله پرنده مادر جوجه ها تغذیه می شوند. اگر به صورت دستی تغذیه می کنید حدودا هر سه تا چهار ساعت این کار را انجام دهید.

مشاوره رایگان