پرورش خروس لاری

دسته : مرغ

خروس هایی را که برای نبرد تربیت می شوند، با نام خروس لاری می شناسند. این خروس ها ذات جنگجویی دارند و از نژادها و گونه های متفاوتی هستند. از دیرباز افراد بسیاری به پرورش خروس لاری می پرداختند. زیرا شرط بندی بر جنگ خروس ها امری رایج بوده است.

این خروس ها را با عنوان خروس جنگی می شناسند که در ایران به خروس های لاری شهرت یافته است. اما آیا این روزها پرورش خروس های جنگی سودی دارد؟ پرورش این خروس ها لازمه چه اطلاعاتی است؟

چگونه باید این خروس ها را برای نبرد آماده کرد؟ حتما شما نیز با این قبیل سوالات روبه رو شده اید. در مقاله پیش رو قصد داریم اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر به دنبال پرورش خروس های لاری هستید، با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

انتخاب نژاد مناسب، قدم اول برای پرورش خروس لاری

همان طور که در ابتدای این متن ذکر کردیم خروس های جنگی در نژادهای مختلف وجود دارند. اما تنها برخی از این نژادها در ایران یافت می شوند.

نژاد مالی، مالاگاچ، برزیلی و اصیل از مهم ترین نژادهای موجود در ایران هستند. در این میان نژاد مالی مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر شرایط نامساعد و درد نشان می دهد.

نژاد مالاگاچ نیز به صورت مستقیم حمله می کند. سرعت بالای حمله این پرنده بدون هیچ گونه بال زدنی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. اما متاسفانه این نژاد مقاومت بسیار پایینی در مقایسه با سایر خروس های جنگی دارد. از این رو شانس پیروزی آن ها نیز پایین است.

نژاد برزیلی بسیار شجاع و نترس است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پرورش خروس لاری نژاد برزیلی هستند. نژاد اصیل نیز بدن بسیار کشیده و آماده نبردی دارد. این نوع از خروس های لاری در ایران ارزش بسیار بالایی دارند. با توجه به موارد ذکر شده ابتدا باید نوع نژاد پرورشی خود را انتخاب کنید. سپس کسب و کار خود را شروع کنید.

نژاد مناسب لاری برای پرورش

انتخاب نژاد مناسب برای پرورش و نگهداری لاری

نکات مهم در پرورش خروس لاری برای جنگ

یکی از اهداف اصلی پرروش خروس های جنگی، آماده سازی آن ها برای میدان نبرد است. اما این کار نیازمند دانستن اصول اولیه خواهد بود. در ادامه چند نکته را متذکر می شویم که با توجه به آن ها خروس های قوی خواهید داشت.

  • خروس های خود را در کنار جوجه های کوچک تر نگه دارید که مغرور و نترس بار بیایند؛
  • دانخوری و آبخوری آن ها را در ارتفاعی بالا قرار دهید که خروسی خوش استیل داشته باشید؛
  • یک وعده از غذای جوجه خروس را در بالاترین ارتفاع پرش بگیرید که جوجه شما مجبور به پرش شود؛
  • بستری نرم فراهم کنید و جوجه را از ارتفاع یک متری روی آن رها کنید. این عمل عضلات ران، ساق و انگشت خروس شما را تقویت می کند؛
  • کسو کردن خروس را از سن 6 ماهگی با خروس های کوچک تر شروع کنید.

اگر به این امر علاقه زیادی دارید پیشنهاد می کنیم از صفحه جنگ خروس لاری بازدید کنید.

پرورش خروس لاری برای جنگ

نکات مهم در پرورش خروس لاری برای جنگ و نبرد

تمرینات مناسب در راستای آماده شدن خروس لاری برای جنگ

برخی از تمرینات برای تقویت حس جنگاوری در پرورش خروس لاری نیاز است. به این ترتیب میزان تنفس پرنده نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه به برخی از این تمرینات می پردازیم.

آماده سازی زمان جنگ لاری ها

زمینی با وسعت 50 متر مربع آماده کنید. سپس خروس خود را با یک خروس محلی به مدت 5 دقیقه در میدان قرار دهید. حس جنگاوری خروس لاری سبب می شود که به دنبال خروس محلی بدود. پس از دو هفته هر هفته یک دقیقه به این تمرین اضافه کنید. در نهایت با گذشت دو ماه خروس شما به اندازه ای می دود که از نفس بیفتد.

تمرین بشین و پاشو برای خروس لاری

با یک دست سینه خروس را بگیرید و با دست دیگر به آرامی کمر خروس را فشار دهید. به این ترتیب خروس را وادار به نشستن می کنید. این کار را به آرامی انجام دهید که به مفاصل خروس آسیبی وارد نشود. این حرکت را به اندازه ای تکرار کنید که خروس مقاومتی از خود نشان ندهد.

استفاده از وزنه برای برای تقویت خروس لاری

وزنه ای به اندازه یک چهارم وزن خروس تهیه کنید. این وزنه را به کمر خروس ببندید و غذای مورد علاقه آن را در ارتفاع 40 سانتی متری از خروس نگه دارید. به این ترتیب خروس را مجبور به پریدن می کنید. در صورتی که پرنده این کار را به راحتی انجام داد، باید ارتفاع را افزایش دهید.

تمرین به منظور تقویت خروس ها تنها به این موارد ختم نمی شود و تمرینات بیشتری وجود دارد. اما این موارد از مهم ترین تمرینات برای پرورش خروس لاری های جنگاور به حساب می آید.

تمرینات خروس لاری

تمرینات مناسب برای آماده شدن خروس لاری جنگی

تقویت خروس لاری در زمان پرورش

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل در پرورش خروس لاری به شمار می آید؛ زیرا رابطه مستقیمی با سلامتی آن ها دارد. در واقع اگر به دنبال خروس های جنگاور هستید، به هیچ عنوان نباید در تغذیه آن ها کم کاری کنید.

تغذیه مناسب خروس لاری

جیره غذایی خروس های لاری باید از نظر مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها غنی باشد. در این صورت رشد آن ها به خوبی انجام می شود. به همین دلیل استفاده از سبزیجات مانند کلم، کاهو، هویج و حتی یونجه برای این پرنده ها توصیه می شود. البته تخم مرغ آبپز نیز گزینه بسیار موثری در تغذیه این خروس هاست.

همچنین از جوانه گندم، انواع سبزی ها و آجیل ها برای تقویت جسمانی این خروس ها استفاده می کنند. آجیل هایی مانند کشمش، خرما و بادام در آمادگی خروس لاری برای جنگیدن بسیار موثر هستند. استفاده از مولتی ویتامین در جیره غذایی این پرنده ها به رشد آن ها کمک می کند.

همچنین از دانه های مختلف در پرورش خروس لاری غفلت نکنید. دانه ارزن، گندم، جو، ذرت و غیره انرژی مورد نیاز خروس لاری را تامین می کند.

تقویت خروس لاری

برنامه غذایی خروس لاری برای تقویت آن ها

نبایدهای تغذیه ای در پرورش خروس لاری

برخی از افراد جگر را در تغذیه این پرنده قرار می دهند. این افراد تصور می کنند که جگر در رشد و قدرتمند کردن پرنده ها موثر است. این درحالی است که خوردن جگر تنها مسمومیت خروس لاری را به دنبال خواهد داشت.

همچنین از پسماند غذاهای خود برای تغذیه این خروس ها استفاده نکنید. زیرا این مواد منجر به بیماری و تضعیف خروس لاری می شود.

سود پرورش خروس لاری

برخی از افراد به هیبت خروس های لاری علاقه دارند. این افراد به پرورش خروس ها و جوجه کشی از آن ها می پردازند و با فروش تخم های نطفه دار این پرنده کسب درآمد می کنند. افراد دیگری نیز به دنبال پرورش و تکثیر این پرنده هستند. زیرا این خروس ها با قیمت خوبی در بازار به فروش می رسند. پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش جوجه کشی مرغ و خروس لاری را هم مطالعه کنید.

برخی نیز خروس های لاری را برای نبرد پرورش می دهند. این خروس ها اگر در جنگ پیروز شوند، با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند. حتی تخم های نطفه دار یا جوجه های این خروس نامدار نیز مشتری پیدا خواهند کرد.

اما مسئله اصلی سود حاصل از پرروش خروس لاری است. تمام افرادی که به دنبال پرورش خروس های جنگی هستند، در رابطه با سود این کار می پرسند. باید بدانید که سود هیچ کسب و کاری با عدد و ارقام ثابت مشخص نمی شود. تنها باید با اصول پرورش این پرندگان آشنا باشید که موفقیت بیشتری در کسب و کار خود به دست آورید.

هر چه در این مسیر با آگاهی بیشتری قدم بردارید، سود بیشتری کسب خواهید کرد. اینکه هدف شما از پرورش این خروس ها چیست، در میزان درآمد شما تاثیر می گذارد. اما این موضوع به اندازه آگاهی از اصول اولیه پرورش اهمیت ندارد.

سود پرورش خروس لاری

کلام آخر در مورد پرورش خروس لاری

امروزه در برخی از نقاط کشور ما به پرورش خروس لاری مشغول هستند. به عنوان مثال استان های شمالی، شرقی و غربی کشور نژادهای مختلفی از این خروس ها را پرورش می دهند. اگر شما نیز به دنبال پرورش خروس جنگی هستید، با به خاطر داشتن مطالب ذکر شده در این مقاله حتما موفق خواهید شد.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود