غذای مرغ مینا

دسته : سایر پرندگان

تغذیه پرنده ها و رعایت اصول غذایی آنها، یکی از موارد مهم در نگهداری از پرندگان خانگی است. اگر شما مشغول نگهداری و پرورش مرغ مینا هستید، باید با غذای مرغ مینا آشنایی داشته باشید و بتوانید موادغذایی مورد نیاز این پرنده را به او بدهید تا سالم بماند و روند رشد خوبی داشته باشد.

غذای مرغ مینا چیست؟

یکی از مهم ترین قسمت های نگهداری مرغ مینا، تغذیه این پرنده است. غذای مرغ مینا باید ارزش غذایی بالایی داشته باشد. مرغ مینا به دو دسته وحشی و اهلی دسته بندی می شود. مرغ مینا وحشی در طبیعت زندگی می کند و همه چیز خوار است. مرغ مینای وحشی، از شهد گلها، حشرات و جانوران کوچک مثل ملخ، کرم، حلزون و پروانه، انواع میوه ها و دانه ها به عنوان غذا استفاده می کند.

مرغ مینای اهلی با مرغ مینای وحشی متفاوت است و فقط از غذای نرم تغذیه می کند. اصلی ترین و مهم ترین غذای مرغ مینای اهلی، پلت است. پلت، محصولی است که از پودر شدن دانه ها و غلات و … درست می شود و به شکل استوانه ای آماده می شود. در پلت، مقدار زیادی آهن وجود دارد و ارزش غذایی آن بسیار بالا است.

بهترین غذا برای مرغ مینا

پلت، بهترین غذا برای مرغ مینا است؛ اما باید در تغذیه پرنده با پلت، اعتدال را رعایت کرد. پلت ها انرژی غذایی بالایی دارند و در اثر زیاد مصرف شدن آنها، مرغ های مینا چاق می شوند. اگر مرغ مینا پرخوری کند و چاق شود، به احتمال زیاد به بیماری کبد چرب دچار خواهد شد و مریض می شود! هم چنین در اثر زیاد خوردن پلت، آهن اضافی این خوراکی در بدن مینا جمع می شود و تعادل راه رفتن مرغ مینا را بر هم می زند. برای سالم ماندن و رشد مناسب مینا، بهتر است مانند غذای مرغ عشق ها از دیگر گروه های غذایی مانند سبزیجات و میوه ها برای تغذیه پرنده استفاده کنید.

بهترین غذای برای مرغ مینا

غذای مرغ مینا خانگی

 همانطور که تا اینجا با شما صحبت کردیم، پلت بهترین غذا برای مرغ مینا است؛ اما نباید به عنوان یک خوراکی اصلی و همیشگی برای تغذیه این پرنده محسوب شود. غذاهای نرم، سبزیجات و میوه ها هم از جمله غذاهای مناسب برای تغذیه مرغ مینا خانگی محسوب می شوند.

یکی از بهترین میوه ها برای مرغ مینا، سیب است. شما می توانید سیب را به صورت کامل رنده و نرم کنید و سپس به پرنده خود بدهید. مرغ مینا علاقه زیادی به سیب دارد. میوه های دیگر مانند موز، انجیر، انگور، توت، خیار و گلابی هم از جمله میوه هایی هستند که می توانید به عنوان غذای مرغ مینا خانگی به او بدهید.

استفاده از سبزیجات برای غذای مرغ مینا

در منوی غذایی مرغ مینا، همیشه جایی را برای سبزیجات نگه دارید. این پرنده های زیبا و خوش آواز، از خوردن سبزیجاتی مانند کاهو استقبال خواهند کرد.

همچنین می توانید مقداری سینه مرغ را بدون ادویه بپزید و به پرنده خود بدهید. سینه مرغ سرشار از پروتئین است و باعث سرحالی و رشد پرنده می شود. یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه برای مرغ مینا، پنیر بدون نمک است.

نکته مهمی که در تغذیه مرغ مینا باید بدانید این است که باید به تدریج غذای این پرنده را تغییر بدهید؛ زیرا تغییر ناگهانی غذای مرغ مینا باعث برهم خوردن عملکرد دستگاه گوارشی این پرنده می شود!

خرید غذای مرغ مینا

برای خرید غذای مرغ مینا ، شما می توانید به فروشگاه های مخصوص پرندگان مراجعه کنید و غذای مخصوص مرغ مینا را خریداری کنید. قبل از این کار، بهتر است با انواع شرکتهای سازنده غذای مینا و محتویات آنها آشنا شوید تا بدانید که مرغ مینای شما از غذای چه شرکتی استقبال می کند.

برخلاف دیگر پرنده ها، مرغ مینا اصلا خجالتی نیست و بعد از مدتی، غذا را از دست صاحبش می گیرد و می خورد؛ در نتیجه شما می توانید لذت غذا دادن به این پرنده را تجربه کنید.

غذای مرغ مینا پادوان

شرکت پادوان، یک شرکت ایتالیایی است که انواع غذاهای باکیفیت را برای پرندگان زینتی تولید می کند. در غذای پرندگان شرکت پادوان، از ترکیب میوه ها، پروتئین، چربی، مواد معدنی، سبزیجات، ویتامین ها، آمینواسیدها و عسل استفاده شده است. غذای مرغ مینا پادوان، یک غذای ترکیبی و مقوی است. شما می توانید این غذا را به عنوان یک وعده تقویتی و مکمل به پرنده خود بدهید.

غذای پادوان، کاملا با سیستم بدن مرغ مینا تناسب دارد و منجر به تقویت سیستم ایمنی و سلامت پرنده شما می شود. در غذای مرغ مینا پادوان، هیچ گونه رنگ مصنوعی و افزودنی مضری وجود ندارد. مقدار زیادی آهن و ریز مغذی در غذای پادوان وجود دارد؛ اما تغذیه پرنده با این محصول، باعث چاق شدن و مریضی پرنده نمی شود.

اگر می خواهید پرنده مینای شما رژیم غذایی صحیح و سالمی داشته باشد، می توانید غذای مرغ مینا پادوان را به پرنده خود بدهید.

غذای مرغ مینا پادوان

غذای مرغ مینا تاپ فید

شرکت تاپ فید، یک شرکت مشهور ایرانی است که در زمینه تولید غذای سالم و مقوی پرندگام فعالیت می کند. شما می توانید برای غذا دادن به مرغ مینای خود، غذای مرغ مینا تاپ فید را انتخاب کنید.

این محصول، دان ویژه و مخصوص مرغ مینا است که با توجه به نیازهای روزانه این پرنده تولید شده است. در این محصول، مقدار زیادی اسیدهای آمینه، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین وجود دارد. هیچ گونه افزودنی مضری در این محصول وجود ندارد و قیمت آن بسیار اقتصادی و منطقی است. غذای تاپ فید، غذای پلت شده موردعلاقه مرغ مینا است.

آهن و انرژی غذایی این محصول، کنترل شده است و باعث چاقی و بیماری پرنده نمی شود! غذای تاپ فید به تنهایی می تواند تامین کننده تمام نیازهای پرنده باشد و مرغ مینا را از مصرف اضافی مکمل های غذایی و مولتی ویتامین ها بی نیاز می کند. البته شما می توانید در کنار این دان، از میوه و سبزی برای تغذیه مرغ مینا استفاده کنید.

غذای تاپ فید یک غذای کامل و خوشمزه برای مرغ مینا است که انواع گروه های غذایی مانند پروتئین، چربی، فیبر و ویتامین را در خود جای داده است. با انتخاب این غذای کامل، شاهد رشد و سلامتی مینای خانگی خود خواهید بود.

غذای مرغ مینا تاپ فید

غذای مرغ مینا اوشکایا

شرکت اوشکایا، یکی از شرکتهای معروف در ایران است که در زمینه تولید غذای پرندگان فعالیت می کند. در تولید غذای مرغ مینا از غلات، حبوبات، حشرات، میگوی آب شیرین، عسل طبیعی و میوه هایی مانند سیب، انجیر، گلابی و توت استفاده شده است و با دیگر مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها، ال کارنتین، زغال فعال و عصاره گیاه رزماری غنی سازی شده است. اسیدهای چرب و امگا 3 موجود در این محصول باعث رشد و توسعه مغز پرنده می شود و توان یادگیری را در پرنده افزایش می دهد.

برای تغذیه پرنده با غذای اوشکایا، باید این خوراک را در ظرف دانخوری بریزید و اجازه دهید پرنده با اختیار خودش از آن تغذیه کند. به مرور زمان، پرنده به غذای اوشکایا عادت می کند و آن را میل می کند. غذای اوشکایا، یک غذای نرم است که کاملا با سیستم گوارشی مرغ مینا هماهنگی دارد.

محصولات مرتبط با غذای مرغ مینا

در این نوشته با غذای مرغ مینا و نکات مهم برای تغذیه مرغ مینا آشنا شدید و دانستید که این پرنده را باید با چه موادی تغذیه کنید. همچنین با چندین شرکت تولید کننده غذای مینا آشنا شدید. شما می توانید با خرید غذای مرغ مینا ، شاهد رشد سریع، سلامتی، افزایش توان یادگیری و سرحالی پرنده خود باشید.

غذای مرغ مینا اوشکایا

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. اگر سوالی درباره نگهداری مرغ مینا و تغذیه مرغ داشتید، می توانید به صفحه نگهداری مرغ مینا مراجعه کنید یا آن را با کارشناسان و متخصصان ما در میان بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[kkstarratings]

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

19 مرداد 1401

سلام ببخشید مینام صبح یکی دوتا انجیر خورده ، از همون موقع تشنج می‌کنه و حالش بده ، به خاطر انجیره ؟ یا مشکل چیز دیگه س

    25 مرداد 1401

    سلام دوست عزیز
    بعید میدونم بخاطر انجیر باشه چون مینا براحتی در طبیعت هم از میوه ها استفاده میکنه.

6 تیر 1401

ببخشید پلت همه ی پرنده فروشی ها دارن؟؟

    13 تیر 1401

    اکثر پرنده فروشی ها دارن ولی خرید دان از پرنده فروشی کار غیر حرفه ای هست و امکان انتقال بیماری زیاده….

7 فروردین 1400

سلام میشه همیشه به مینا از یک نوع پلت داد
البته به اضافه میوه وسبزیجات

    15 فروردین 1400

    سلام دوست عزیز
    بله ولی به شرطی که از یک کارخانه معتبر دان تهیه شود که کمبودی نداشته باشد. این که از سبزیجات هم در برنامه غذایی مرغ مینا استفاده کنید، مکمل خوبی است.

22 دی 1399

ممنون از راهنماییتون

مشاوره رایگان