تهویه هوا در انواع مختلف دستگاه جوجه کشی

دسته : آموزش جوجه کشی

انواع مختلف دستگاه جوجه کشی (اینکوباتور) در بازار وجود دارد که برخی از آنها گران قیمت و اتوماتیک هستند و دیواره انها از مواد عایق  درست شده است و انواع دیگر آن ارزان است و لازم است که هر روزه کارهایی انجام دهید تا فعالیت تولید جوجه شما ثمر بدهد. خرید ماشین جوجه کشی را تنها با توجه به قیمت آن انجام ندهید. ماشین های جوجه کشی دارای انواع مختلفی هستند که از نظر تعداد تخمی که می توانند در خود جای دهند تفاوت دارند. ماشین های کوچک برای شرایط حومه شهر مناسب تر هستند ولی باید ابتدا بدانید که چند مرغ می توانید نگه دارید. در اصل چهار نوع ماشین جوجه کشی وجود دارد: ماشین های با هوای ساکن با چرخش دستی یا اتوماتیک و ماشین های تهویه دار با چرخش دستی یا اتوماتیک.

ماشین های جوجه کشی با هوای ساکن

در اصل این دستگاه بسیار ساده و شامل یک جعبه است که در درون آن یک لامپ به کنترل دمای داخلی آن مبادرت میشد در حالی که انواع جدیدتر آن دارای ترموستات است که بسته به دمای درون دستگاه، لامپ آن خاموش یا روشن می شود. برخی از این دستگاه ها دارای سیستم اتوماتیک چرخش تخم هستند، گرچه به ندرت از این سیستم در اینکوباتور های با هوای ساکن استفاده می شود. این دستگاه از نظر قیمت مناسب هستند و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، نتایج ان دارای فرود و فراز است مگر اینکه فرد از آن استفاده کرده و به تدریج فوت و فن آن را پیدا کند.

ماشین جوجه کشی تهویه دار

این گونه دستگاه ها گرچه گران تر هستند ولی نتیجه بسیار بهتری دارند. دما و رطوبت در این دستگاه ها به صورت اتوماتیک کنترل و در سطح ثابتی نگه داشته می شود. در ضمن مکانیسم چرخاندن تخم مرغ در آنها به مراتب بهتر طراحی شده است.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود