شرایط محل نصب دستگاه جوجه کشی چیست؟

دسته : پرسش و پاسخ

عمل جوجه کشی  طبق آنچه که در قبل گفته شده با اعمال شرایط خاصی در دما ، رطوبت و اکسیژن محیط اطراف تخم  صورت می گیرد و در این راستا دستگاه جوجه کشی وظیفه حفظ این شرایط را دارد. لذا جهت جوجه کشی بهتر و صرفه جویی در مصرف انرژی  مکان استقرار دستگاه جوجه کشی باید دارای شرایط اختصاصی باشد که به توضیح آن می پردازیم.

ابعاد محیط : حداقل 5 برابر فضای اشغال شده توسط دستگاه فضا در اختیار دستگاه قراردهید.

تهویه محیط :  جنین از بدو تشکیل نیاز به اکسیژن و هوای سالم دارد و این اکسیژن از طریق دریچه های ورود هوا به دستگاه را ه پیدا کرده و هوای آلود از دریچه های خروجی  خارج میگردد. لذا تهویه اصولی در مکان نگهداری دستگاه جوجه کشی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. همچنین دستگاه را در اطراف موادی که بوی نامطبوع دارند قرار ندهید( مثل آزمایشگاه ها و انبار مواد اولیه ومحل نگهداری پرنده ها)

دما: دمای محیط تاثیر فراوانی بر عملکرد ماشین جوجه کشی و میزان انرژی مصرفی دارد . بهترین دما برای مکان دستگاه جوجه کشی بین 22 تا 30 درجه می باشد. همچنین دستگاه را در مقابل نور مستقیم خورشید و یا مقابل منبع تولید حرارت یا سرما قرار ندهید.

رطوبت: حداقل رطوبت محیط 30 درصد و حداکثر 50 درصد باشد. چنانچه از دستگاه های بدون رطوبت ساز استفاده می کنید رطوبت محیط را بالاتر از 45 درصد نگهدارید .

برق : از اتصالات و کابل مطمئن جهت برق دستگاه استفاده کنید همچنین استفاده از یک ترانس محافظ برق لازم می باشد.

ضد عفونی : محل دستگاه جوجه کشی باید عاری از هرگونه عفونت و میکروب و قارچ باشد همچنین در مدخل ها از حوضچه ضد عفونی کفش  استفاده شود. منافذ ورد حیوانات موذی و پرندگان را مسدود نمایید. گاهی اوقات مشاهده شده به علت حرارت قطعات الکترونیکی  حشرات وارد دستگاه شده و مانع کار دقیق سیستم ها شده اند. همچنین بارها مشاهده کرده ایم که ورود موش به محل دستگاه و جویدن سیم ها باعث خاموشی دستگاه و اتلاف تخم مرغ ها شده است.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

مشاوره رایگان