آشنایی با بخش های مختلف در یک مرکز جوجه کشی

دسته : آموزش جوجه کشی

ساختمان های اداری و کارگری یک مرکز جوجه کشی

هر مرکز جوجه کشی با توجه به بزرگی و ظرفیت آن و تعداد پرسنل فعال در موسسه دارای بخش‌های جانبی متعددی نظیر اتاق نگهبانی، دفاتر اداری، اتاق کارگری و انبار وسایل مصرفی است که با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه در بخش ابتدایی مرکز جوجه کشی طراحی و ساخته می شوند.

آزمایشگاه (اهمیت آزمایشگاه در یک مرکز جوجه کشی)

در موسسه و مرکز جوجه کشی وجود یک آزمایشگاه میکروبیولوژی و کنترل کیفی مجهز، لازم و ضروری است تا به صورت مرتب وضعیت بهداشتی جوجه ها، تخم نطفه دار و همچنین بخش های مختلف موسسه را کنترل کند.

سالن شستشوی ابزار و ماشین آلات

پس از هر دوره جوجه کشی وسایل و تجهیزات مورد استفاده نظیر تجهیزات و متعلقات دستگاه های ستر و دستگاه جوجه کشی هچر و یا ابزار جابجایی جوجه ها و تخم ها باید شست و شو و نظافت شوند که برای این منظور یک سالن مجزا پیش بینی می شود. سالن شست و شوی تجهیزات و وسایل معمولاً مجهز به پمپ آب پر فشار است که در آن فشار آب به شستشوی بهتر تجهیزات کمک می کند. همچنین امروزه دستگاه های خودکار برای شست و شوی سینی ها و تجهیزات یک مرکز جوجه کشی ساخته شده اند که بدون دخالت انسان تجهیزات جوجه کشی را در مدت کوتاهی شسته و تحویل می دهند.

ژنراتور برق

ژنراتور برق مرکز جوجه کشی

آیا داشتن یک منبع اضطراری تامین برق در مرکز جوجه کشی ضروری است؟

از آن جا که در موسسات جوجه کشی بیشتر دستگاه ها با نیروی برق کار می کنند، لذا پیش بینی یک منبع اضطراری تامین برق در موسسات لازم و ضروری است. قدرت دیزل ژنراتور با توجه به تعداد تجهیزات برقی و قدرت آن ها تعیین شده و باید پاسخگوی حداکثر نیاز مرکز جوجه کشی باشد. کابل های برق ساختمان بهتر است برای ایمنی در داخل لوله های ضد آب و یا روی سقف سالن قرار گیرد. لوله های آب بهتر است از زیر سالن عبور داده شود و قطر لوله های آبرسانی را باید طوری انتخاب کرد که بتوان آب را به مقدار مورد نیاز و با فشار مناسب تأمین کرد. در ضمن سختی آب باید کم باشد. قسمت داخلی دیوارها را باید با کاشی یا سیمان پوشاند تا بتوان آن ها را به طور مرتب شست و نظافت نمود.

 بخش لاشه سوز در مرکز جوجه کشی

این بخش برای معدوم کردن جوجه های تلف شده و یا حذفی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کوره لاشه سوز یکی از بهترین روش ها برای حذف لاشه ها و جوجه های حذفی است. دستگاه لاشه سوز معمولاً از یک محفظه و یک مشعل تشکیل شده و ممکن است با سوخت های مختلف کار کند. معمولاً در مسیر تولید جوجه یک روزه در مراحل جوجه کشی کوره لاشه سوز در انتهایی ترین بخش مرکز جوجه کشی قرار گرفته و کلیه ضایعات آلوده برای دفع به این محل منتقل می شود.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

11 دی 1397

ایا برنج ریزه مرغی برای بلدرچین تو خونه حوب است

    1 مهر 1399

    سلام دوست عزیز
    بله میشود بخش کمی از دان را ولی نه تمام دان را تشکیل دهد.

مشاوره رایگان