دستگاه جوجه کشی بخریم یا بسازیم؟

دسته : آموزش جوجه کشی

افراد زیادی با انگیزه های متفاوتی علاقمند به ساختن دستگاه جوجه کشی هستند. انگیزه هایی مثل کنجکاوی، کار دستی دانش آموزی یا دانشجویی، تولید با قیمت پایین تر، کسب تجربه جدید برای ساخت دستگاه متفاوت و …. این انگیزه ها باعث میشود افراد ترجیح بدهند دستگا بسازند تا اینکه دستگاه بخرند . ما در این مقاله این موضوع را بررسی می کنیم که دستگاه بسازیم یا بخریم ؟

به نظر میرسد پاسخ این سوال هم آری و هم خیر باشد اما به چه معنا ؟

گاهی افراد برای ارضای حس کنجکاوی و یا دانش آموزی و تجربه کردن صرفا جهت انجام یک کار دستی اقدام به ساخت دستگاه جوجه کشی می نمایند. حتی ممکن است دستگاه های جوجه کشی دست ساز از لحاظ کارکرد هم مناسب باشد و بتواند یک یا دو دوره جوجه کشی کند در این صورت به نظر می رسد ساختن دستگاه جوجه کشی با کمترین لوازم توجیه پذیر است.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

برای ساخت دستگاه جوجه کشی شما می توانید از یک جعبه مقوایی و یک لامپ و یک دما سنج جیوه ای و ظرف آب استفاده نمایید. برای کنترل لامپ می توانید از دیمر برای خاموش و روشن کردن آن استفاده کنید تا دمای داخل جعبه یا کارتن خیلی بالا نرود.

با این کار شما می توانید تجربه خوب و جالبی را برای خود یا کودکان خود رقم بزنید. اما اگر تمایل دارید جدی تر برای ساخت دستگاه جوجه کشی اقدام کنید می توانید از یک یخچال قدیمی یا یک کابینت و یا حتی اقدام به ساخت یک اتاق با چوب نمایید.

برای تکمیل دستگاه به یک سیستم کنترل، المنت 100 یا 300، موتور چرخش و فن دائم کار احتیاج دارید و باید در ساخت دستگاه از آن ها استفاده کنید.

می توانید در دستگاه جوجه کشی خود از سیستم کنترل DQIG  و  DQI استفاده کنید. سیستم کنترل DQIG دارای خروجی دما و رطوبت و تهویه هوشمند و موتور چرخش است. این سیستم کنترل از روش حرفه ای تر و خشک در سنسور استفاده میکند و نیاز شما را بر طرف می کند.

برای خرید و تهیه لوازم ساخت دستگاه جوجه کشی میتوانید با واحد فروش شرکت بلدرچین دماوند تماس بگیرید تا شما را به خوبی راهنمایی کنند.

تلفن تماس: 02177955451

البته برای تهیه قطعات می توانید به بازار نیز مراجعه نمایید و قطعات مورد نیازتان را از بازار تهیه کنید اما مزایا و معایب آن چیست ؟

چطور دستگاه جوجه کشی بسازیم

مزایای خرید قطعات دستگاه جوجه کشی از بازار

از مزایای خرید قطعات دستگاه از بازار می توان به کسب تجربه جدید ، استفاده از قطعات دلخواه ، آگاهی به نحوه ساخت و مشکلات احتمالی اشاره نمود.

از معایب آن هم می توان به زمان بر بودن خرید و منتاژ قطعات ، گران تر خریدن قطعات دستگاه جوجه کشی ، نداشتن گارانتی قطعات مهندسی نبودن دستگاه ساخته شده و بهره وری پایین دستگاه جوجه کشی اشاره کرد.

چرا افراد ساخت ماشین جوجه کشی را به خرید آن ترجیح میدهند؟

با توجه به مزایا و معایب فوق می توان گفت یکی از مهمترین دلایل ساخت دستگاه جوجه کشی امید به پایین در آمدن قیمت ساخت است. باید گفت در خیلی از موارد ممکن است دستگاه ساخته شده نسبت به خرید دستگاه گران تر هم تمام شود. چون خیلی از فروشندگان قطعات، قطعات را به شکل تک فروشی را گران تر می فروشند؛ خیلی از قطعات گارانتی ندارند و حتی ممکن است چون ساخت دستگاه مهندسی شده نیست تلفات شما خیلی بیش تر از حد معمول باشد. و باعث می شود هزینه ای که بابت تولید جوجه می دهید خیلی بیشتر باشد و همین هزینه سربار بر هزینه تولید خواهد شد و در طولانی مدت آن ماشین جوجه کشی برای شما گران تر هم تمام شود.

اما یکی از دلایل دیگر ساخت دستگاه علاوه بر شرایط بد اقتصادی گران فروشی بیش از حد بعضی از سازندگان دستگاه جوجه کشی است زیرا مشتری محاسبه می کند که دستگاه فلان شرکت با توجه به قطعات به کار رفته و هزینه های مونتاژ خیلی گران تر از ارزش آن قیمت گذاری شده است. در نتیجه به ساخت دستگاه جوجه کشی روی می آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنیم مقاله قیمت دستگاه جوجه کشی به چه عواملی بستگی دارد را مطالعه کنید.

مزایای خرید دستگاه جوجه کشی

اما با توجه به مزایا و معایب می توان گفت خرید دستگاه جوجه کشی اگر با تحقیق و دقت صورت پذیرد به صرفه تر و ارزان تر تمام می شود. و شما می توانید به راحتی یک دستگاه جوجه کشی ارزان تهیه کنید.

مزایای خرید دستگاه جوجه کشی

برای این کار باید تحقیق کنید که کدام دستگاه موجود در بازار علاوه بر اینکه از قطعات استاندارد و با کیفیت استفاده کرده اما قیمت مناسب و اقتصادی تری دارد به همین دلیل علاوه بر قیمت مناسب از مزایای زیر هم بهرمند خواهید شد:

1- استفاده از دستگاه مهندسی شده و با تکنولوژی بهتر زیرا شرکت ها برای ساخت این دستگاه ها به طراحی و تحقیق در دستگاه جوجه کشی پرداخته اند و شما از دانش آن شرکت استفاده میکنید.

2- دستگاه دارای گارانتی و پشتیبانی است. حتی اگر قطعه ای دارای گارانتی نباشد شرکت سازنده مجبور است خودش گارانتی نماید.

3- شرکت های بزرگ تر به دلیل تولید انبوه حاشیه سود کمتری در نظر گرفته و قیمت گذاری عادلانه تر و به نفع مشتری دارند. به همین دلیل دستگاه را با قیمت مناسب تر تهیه خواهید نمود.

4- زمان کمتری بابت خرید و تهیه آن صرف خواهید نمود.

در کل با بررسی های فوق به جز موارد ذکر شده برای ساخت دستگاه جوجه کشی، خرید دستگاه به صرفه تر و اقتصادی تر است. خیلی از شرکت ها مانند شرکت بلدرچین دماوند ، با ارائه دستگاه های جوجه کشی حرفه ای و استاندارد و به خاطر تولید انبوهشان به صورتی قیمت گذاری نمایند که اکثر مشتریان علاوه بر رضایت از کیفیت خوب و پشتیبانی کامل و حرفه ای از قیمت های مناسب و اقتصادی دستگاه های جوجه کشی نیز راضی بوده و خرید دستگاه های حرفه ای بلدرچین دماند را به ساخت دستگاه دست ساز ترجیح می دهند.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

مشاوره رایگان