بهترین دستگاه جوجه کشی

دسته : آموزش جوجه کشی

همیشه ما بعنوان مشتری دغدغه داریم که بهترین وسیله ایی را که لازم داریم از بازار تهیه نماییم که هم قیمت مناسبی داشته و هم کیفیت بالایی داشته باشد. اما بهترین دستگاه جوجه کشی در بازار ایران کدام است؟ برای اینکه پاسخ این پرسش را بدهیم باید بگوییم دستگاه جوجه کشی خوب چه ویژگی هایی دارد.

خیلی از مردم ما اگر دستگاه خارجی باشد و یا عنوان خارجی داشته باشد آن را بهترین دستگاه می دانند. قطعا اینگونه نیست و در چند سال اخیر بعلت تحریم ها دستگاه نو خارجی وارد ایران نمی شود. اگر وارد شود و یا حتی از قبل موجود باشد هم خیلی گران است که تا 4 یا 5 برابر یک دستگاه داخلی است. هم بعلت عدم وجود قطعات یدکی آن در گارانتی و خدمات پس از فروش دچار مشکل می شویم، اما در دستگاه های داخلی چطور؟ کدام بهترین است؟ بنظر می رسد دستگاه هایی که ویژگی های زیر را داشته باشند دستگاه های خوب و با کیفیتی هستند و از بین آنها می توان با مقایسه به بهترین دستگاه رسید. ویژگی دستگاه های خوب عبارتند از:

1- داشتن سیستم کنترل حرفه ای

یکی از مهمترین بخش های یک ماشین جوجه کشی یا انکوباتور سیستم کنترل آن است که در  حکم مغز آن بشمار می آید. سیستم کنترل حرفه ایی باید بتواند دما و رطوبت را به بهترین نحو بسنجد و بقیه اجزای دستگاه را به راحتی کنترل نماید. و در طول دوره جوجه کشی دچار مشکل نشود  و مشتری با آن براحتی کار کند. به همین دلیل نحوه مونتاژ آن و سنسورهایی که در آن استفاده می شود مهم است. قابل توجه آنکه شرکت بلدرچین دماوند از سیستم کنترل DQIG و DQI در دستگاه های خود استفاده می کند. در این سیستم کنترل ها از فناوری DRY & WET و از سنسورهای دقیق NTC با دقت 1/0 و طول عمر بالا استفاده شده است. این سیستم کنترل ها قابلیت اتصال به GSM را دارند که براحتی می توان از راه دور آن را با یک App کنترل نمود. این سیستم کنترل ها با بهترین قطعات الکترونیک تولید شده است.

سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی

سیستم کنترل حرفه ای دستگاه جوجه کشی مدل dqig

2- داشتن بدنه مستحکم و قوی

دستگاه جوجه کشی، دستگاهی یکبار مصرف نیست. پس باید بدنه و درب و چرخ های مستحکمی داشته باشد که هم طول عمر بالایی داشته باشد هم در حمل و نقل دچار آسیب نشود. بدنه باید به نحوی باشد که عایقی قوی داشته باشد تا از هدر رفتن دما جلوگیری کند و تبادل دمایی محیط کمترین اثر را بر آن داشته باشد. دستگاه های بلدرچین دماوند از ورق گالوانیزه تولید شده که دو جداره بوده و از عایق پلاستوفوم با دانسیته بالا استفاده شده و پوشش روی ورق رنگ الکترواستاتیک بوده که باعث می شود بدنه ضد خش، ضد زنگ و مستحکم و قوی با طول عمر بالا باشد.

3- داشتن تهویه هوشمند

تهویه خوب در بالا بردن راندمان جوجه کشی تاثیر مستقیم دارد اصولا دستگاه های جوجه کشی فن هایی برای گردش هوا و تهویه دارند که همین باعث می شود که کیفیت فن ها و نحوه کارکرد آن تاثیر مستقیمی در درصد جوجه درآوری داشته باشند. در دستگاه های بلدرچین دماوند از فن Blower برای گردش هوا و فن Turbo شرکت دمنده برای تهویه استفاده می شود. همچنین برای بالا رفتن راندمان دستگاه جوجه کشی با دو نحوه تهویه کار می کند تهویه ایی که وقتی دما بالا می رود فعال می شود و تهویه ی ساعتی که بصورت هوشمند فعالیت می کند.

4- داشتن موتور راک قوی با حرکت آرام و هوشمند

یکی از عوامل موثر در بهره وری و کیفیت و خوب بودن دستگاه جوجه کشی، موتور راک است که هم قوی باشد هم بتواند بدون اینکه به تخم پرنده ها آسیبی وارد شود به روشی آرام و هوشمندانه تخم ها را به گردش درآورد که همین باعث می شود شما راندمان بالاتری داشته باشید. در دستگاه های بلدرچین دماوند از موتور گیربکس های حرفه ایی و قوی که بصورت هوشمند کنترل می شود و قابلیت تنظیم در حالت چرخش های مختلف دارد استفاده می شود. برای مشاهده موتورها و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه موتور دستگاه جوجه کشی مراجعه کنید.

موتور دستگاه جوجه کشی

انواع موتور دستگاه جوجه کشی

5- داشتن قطعات استاندارد

بعضا دیده شده ماشین های جوجه کشی بدلیل اهمیت آن دارای سیستم کنترل و یا قطعه مناسب دیگری است ولی بقیه قطعات استفاده شده در آن استاندارد و مناسب نباشد و به خاطر همین دائما شما در میانه کار با مشکل روبرو می شوید. از این رو در تولیدات شرکت بلدرچین دماوند سعی شده همه قطعات دستگاه از بهترین مواد تهیه شده باشد و همین باعث بهبود کلیت محصول میشود.

6- داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی

دستگاه جوجه کشی هر قدر هم که حرفه ایی باشد اگر گارانتی و پشتیبانی خوبی نداشته باشد حتما دچار مشکل خواهید شد. چون به هر دلیل دستگاه ممکن است به مشکلی برخورد نمایید و اگر شرکت تولید کننده از دادن خدمات واقعی به شما خودداری کند و یا تعلل نماید شما دچار ضرر و زیان می شوید. یکی از مزیت های ویژه شرکت بلدرچین دماوند که اکثریت مشتریان شرکت به آن اذعان دارند همین دادن خدمات واقعی و داشتن زنجیره خدمات پس از فروش در سراسر شرکت است.

در پایان چند نکته قابل ذکر است

 اول آنکه دستگاه خوب لزوما دستگاه گران و یا دستگاهی که زیاد تبلیغ می کند نیست؛ چه بسا بدترین محصولات را با تبلیغات گمراه کننده بیشتر بفروشند و مشتری بعد از تهیه دچار غبن و زیان شود و دیگر دیر است!! و گاها همین تبلیغات گمراه کننده با حجم بالا باعث میشود تا قیمت دستگاه جوجه کشی بالا تر باشد. پس حتما قبل از خرید مزایا و معایب دستگاه ها را با هم مقایسه کنید و سپس بدون توجه به برند آن دستگاه سفارش دهید حتی اگر تولید کننده محلی بود.

دوم آنکه حتما قبل از سفارش از تجربه کاربری دیگران از دستگاهی که می خواهید تهیه کنید استفاده کنید. امروزه راه های فراوانی برای رسیدن به این مطلب است که افراد چه نظری درباره محصول و یا خدماتی که استفاده می کنند دارند و این نظرات حتما به خرید شما کمک می کند.

سوم آنکه تولید کننده های زیادی در ایران در این حوزه کار می کنند که خیلی از آنها تولید و شبکه فروش و خدمات جدی نداشته و فقط تبلیغات زیادی در شبکه های اجتماعی دارند که مراقب آنها باشید زیرا نه تنها باعث می شود مال خود را از دست بدهید حتی ممکن است انگیزه فعالیت خود را نیز از دست بدهید.

چهارم آنکه شرکت دماوند برای گسترش آگاهی در حوزه جوجه کشی به تولید مقالات و فیلم ها و پادکست های آموزشی نموده است که افراد فارغ از این که مشتری شرکت دماوند هستند یا خیر از این خدمات استفاده نمایند تا هم جوجه کشی موفقی داشته باشند هم آگاهی های آنها در این حوزه بالاتر برود. در آخر برای این که بتوانید دستگاه مناسب تری تهیه کنید پیشنهاد میکنیم مقاله ‘ از فروشنده دستگاه جوجه کشی چه سوالی بپرسیم ‘ را مطالعه کنید.

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

14 فروردین 1400

ممنونم عالی بود مطالبتون❤❤

مشاوره رایگان