راه اندازی دستگاه جوجه کشی

دسته : آموزش جوجه کشی

برای آماده سازی و راه اندازی دستگاه جوجه کشی شرکت بلدرچین دماوند لازم است قبل از روشن نمودن و استفاده از آن کارهایی را انجام دهید تا استفاده بهتری و راحتی از آن داشته باشید پس به موارد زیر توجه فرمایید.

1. بررسی متعلقات دستگاه جوجه کشی و خارج کردن آن ها

وقتی که دستگاه به دست شما می رسد، دستگاه با نایلون حباب دار پوشیده شده است پس لازم است که نایلون باز شود و دستگاه و محتویات آن بررسی شود تا مطمئن شوید هر آن چه سفارش داده اید به دست شما رسیده است. در صورت نقصی حتما با قسمت فروش شرکت تماس بگیرید و پیگیری نمایید. قبل از خارج کردن محتویات دستگاه آن را به برق نزنید، چون ممکن است به خاطر سبد و شانه ای که داخل دستگاه است موتور دستگاه آسیب ببیند. پس شانه و سبد های داخل دستگاه را خارج کنید و ملاحظه کنید چیزی مانع از گردش دستگاه نباشد.

2. پرکردن قوطی آب روی دیواره و شستن فتیله

بعد از خارج کردن محتویات ، بطری آب را که روی دیواره دستگاه است را پر از آب کنید؛ بطوری که فیتیله کاملا خیس شود. برای این منظور می توانید فیتیله را از بطری خارج کرده و با مایع ظرفشویی کاملا بشویید که فیتیله نرم شود و دوباره به همان صورت سر جای قبلی اش قرار دهید. توجه داشته باشید فتیله به مقدار 4 سانت از در قوطی بیرون است و سنسور رطوبت داخل آن است. اگر سنسور و فتیله همه اش داخل قوطی برود و یا زیاد از در قوطی بیرون باشد رطوبت خطا می زند.

فیلم آموزش روش راه اندازی دستگاه جوجه کشی (بخش اول)

3- آماده و نصب کردن رطوبت ساز دیسکی یا التراسونیک دستگاه جوجه کشی

همراه دستگاه 210 و 420 و 588 عددی رطوبت ساز دیسکی است. رطوبت ساز باید قبل از روشن نمودن دستگاه آماده شود. برای نصب رطوبت ساز شیلنگ کولری را به انتهای شناور آب داخل ظرف آب وصل می کنید و از طرف دیگر به شیر و یا منبع آب وصل می کنید. شناور را هم به نحوی تنظیم نمایید که آب در میانه ظرف قرار گیرد و آب سر ریز نشود. دو شاخه رطوبت ساز دیسکی را به پریز داخل دستگاه جوجه کشی وصل کنید. در صورتی که رطوبت پایینتر از حد تنظیم شده باشد دیسک ها به حرکت در خواهند آمد و رطوبت یک نواخت و مناسبی تولید خواهد کرد.

فیلم آموزش طریقه راه اندازی دستگاه جوجه کشی (بخش دوم)

در دستگاه 926 و 1850 عددی که از رطوبت ساز التراسونیک استفاده می شود. باید رطوبت ساز را نزدیک دستگاه بگذارید و لوله خرطومی سفید رنگ که از بدنه بیرون آمده است را از بالا داخل رطوبت ساز قرار دهید. زیر رطوبت ساز چیزی نگذارید و رطوبت ساز روی فرش و یا موکت نباشد، زیرا باید از زیر آن هوا در جریان باشد و در ضمن رطوبت ساز را از سطح زمین بالا نیاورید به نحوی که لوله خم شود و زاویه 90 درجه به خود بگیرد .

فیلم آموزش نصب و راه اندازی رطوبت ساز التراسونیک دستگاه جوجه کشی

4- محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی مهم است

محل قرارگیری دستگاه باید دارای دمای مناسب باشد و دما و رطوبت آن محل قابل کنترل باشد. دمای محیط دستگاه بهتر است بین 25 تا 28 درجه باشد. اگر در زمستان جوجه کشی می کنید از بخاری استفاده کنید. حتما روی بخاری یک ظرف آب قرار دهید چون بخاری گازی یا نفتی رطوبت هوا را می گیرد و هوا را خشک می کند. اگر هم در تابستان جوجه کشی می کنید محیط را حتما با کولر آبی و یا گازی خنک کنید .

نکته مهم آنکه در زمستان اگر از دستگاه جوجه کشی خانگی استفاده می کنید بهتر است دستگاه را کمی از سطح زمین فاصله دهید؛ چون ممکن است کف زمین سرد باشد و باعث شود اختلاف دما در دستگاه ایجاد گردد. همچنین اگر کف دستگاه سرد شود باعث می شود تا رطوبت در رطوبت ساز های دیسکی بالا نرود و در رطوبت ساز های التراسونیک، کف دستگاه آب جمع شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله شرایط محل نصب دستگاه جوجه کشی را مطالعه کنید.

5- برق محل سکونت خود را بررسی کنید

اگر برق منطقه سکونتتان پایدار نیست حتما از یک ترانس استفاده کنید تا برق پایدار شود. ممکن است که برق ناپایدار و بالا و پایین شدن ولتاژ برق به ic  سیستم کنترل تان آسیب بزند و جوجه کشی تان دچار مشکل شود.

6- روشن کردن دستگاه جوجه کشی

بعد از انجام دادن و بررسی کردن مراحل بالا می توانید دستگاه را به برق بزنید و صبر کنید تا دستگاه به دمای تنظیم شده برسد. دستگاه تا قبل از این که به  دمای 5/35 برسد رطوبت را به شما نشان نمی دهد و زمانی که به این دما رسید رطوبت نمایان می شود. حداقل دستگاه باید چند ساعت روشن باشد تا گرم شود و بعد از چند ساعت تخم نطفه دار را داخل دستگاه بگذارید. در صورتی که نیاز باشد می توانید به راحتی به تنظیم دستگاه و سیستم کنترل خود بپردازید. برای مشاهده فیلم آموزش تنظیمات برد دستگاه میتوانید به صفحه سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی مراجعه کنید.

7- نحوه چیدن تخم نطفه دار پرندگان و شانه گذاری

زمانی که می خواهید تخم های نطفه دار را داخل شانه بگذارید حتما تخم ها را طوری قرار دهید که نوک تیز آن به سمت پایین باشد و شانه ها را طوری قرار دهید که لبه های آن به نحوی باشد که تخم از آن خارج نشود .

دستگاه شما آماده به کار است و می توانید از آن استفاده کنید. و بقیه موارد را طبق فیلم های آموزشی و دفترچه ادامه دهید.

در صورت هرگونه سوال و یا مشکل می توانید با پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت بلدرچین دماوند تماس بگیرید.

فیلم آموزش نصب دستگاه جوجه کشی (بخش سوم)

مواردی که حین کار با دستگاه جوجه کشی باید رعایت شود

1- منوهای دستگاه در کارخانه تنظیم شده اند و در صورت نیاز می توانید مطابق تنظیمات داخل دفترچه تنظیم نمایید.بهتر است جهت هر گونه تغییر با شرکت مشاوره نمایید.

2- در زمان شروع کار ستر مطمئن شوید تا چراغ هچر (قرمز رنگ) خاموش باشد.

3- دستگاه پس از روشن شدن ابتدا دما را تنظیم می کند و پس از رسیدن دما به محدوده مورد نظر عدد رطوبت را نشان می دهد و در صورت نیاز رطوبت ساز را روشن می کند.

4- بعد از قرار دادن تخم پرندگان در دستگاه می توانید جهت اطمینان از دما و رطوبت را نشان داده شده از دماسنج جیوه ای و رطوبت سنج عقربه ای مناسب استفاده نمایید و در صورت اختلاف می توانید طبق دستوالعمل، کالیبره نمایید.

5- سه روز پایانی برای هچ سیستم کنترل را به حالت هچ برده (با گرفتن دو دکمه پایین و بالا این کار صورت می گیرد و چراغ هچر روشن می شود) و تنظیمات دما و رطوبت را متناسب با پرنده تغییر دهید.

6- در زمان هچر هنگامی که تخم مرغ ها را به سبد هچ انتقال دادید نسبت به نصب درب سبد و یا کشیدن توری روی سبد اقدام نمایید و برای جلوگیری از خروج جوجه از سبد ها درب ها را با سیم مفتول یا گیره ببندید.

7- هنگام خروج جوجه در زمان هچ درب دستگاه را هرگز باز و بسته ننمائید بلکه هر 8 ساعت یکبار جوجه ها را خارج نمائید. 12 ساعت بعد از خروج اولین جوجه یکبار دستگاه را از جوجه خالی کرده و سپس هر 8 ساعت یکبار این کار را تکرار کنید.

فیلم راه اندازی دستگاه جوجه کشی 84 و 126 عددی (بخش چهارم)

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

11 اسفند 1399

سلام خسته نباشید دستگاه دماوند بلدرچین ۵۸۸تایی حرکت راک ثابت هست نمیچرخه هر سه ساعت باید چکار کرد

    29 فروردین 1400

    سلام دوست عزیز
    احتمال خیلی زیاد چراغ هچر دستگاه روشن است. دکمه فلش بالا و فلش پایین را همزمان 3 ثانیه نگهدارید تا چراغ خاموش شود. برای راهنمایی بیشتر هم می توانید با واحد پشتیبانی شرکت تماس بگیرید. 02177955451 داخلی 2

5 مرداد 1399

سلام خسته نباشید میخاستم بپرسم برای تخم مرغ گردش یکباره بهتره یا نامحسوس؟اگه نامحسوس چطور باید تنظیم کنم؟

    1 شهریور 1399

    سلام دوست عزیز
    در صورتی که یکباره بودن چرخش، ضربه ای به تخم مرغ ها نزند مشکلی ندارد. اگر از دستگاه جوجه کشی دماوند استفاده میکنید چرخش تخم نطفه دارها را روی 3 ثانیه (TON) و مدت خاموش بودن 5 دقیقه (TOFF) قرار دهید.

    28 دی 1399

    سلام ، خسته نباشید .
    خواستم بدونم که آیا رطوبت ساز دستگاه بلدرچین دماوند 588 تایی می چرخه یا ثابته ؟

      30 دی 1399

      سلام دوست عزیز
      اگر منظور شما رطوبت ساز دیسکی است؛ بله دیسکت ها به آرامی میچرخند و قطرات روی آن ها با گرمای موجود در دستگاه تبخیر میشوند و رطوبت دستگاه بالا میرود.

مشاوره رایگان