کنترل تولید مرغ با راه اندازی سیستم های نرم افزاری در کارخانه هایی جوجه کشی

دسته : اخبار سایت

داده های آماری بنیادی ترین اصل برای برنامه ریزی در هر فعالیت اقتصادی می باشد. بدون اطلاعات دقیق آماری، برنامه ریزی و مدیریت موثر محقق نخواهد شد. صنعت مرغداری کشور از جمله صنایع تولیدی می باشد که به دلیل نبود آمار دقیق، امکان برنامه ریزی و مدیریت مناسب در آن وجود ندارد. این صنعت به دلیل جوجه ریزی بیش از مجوزهای صادر شده در برخی واحدها و وجود تعداد زیادی واحد بدون پروانه همواره با مشکل تهیه دقیق آمار تولید مواجه می باشد.
به گزارش شبکه خبری ITPNews فریبرز پورمهدی – مدیرعامل اتحادیه مرغدارن گوشتی استان گیلان – نبود اطلاعات دقیق آماری را مهمترین مانع در مدیریت مناسب صنعت مرغداری کشور دانسته و می گوید: دلیل بروز بیشتر مشکلات در صنعت مرغداری آمار و ارقام غلط می باشد که امکان برنامه ریزی و مدیریت در این صنعت را از دستگاه های اجرایی و نظارتی گرفته است.
وی می افزاید: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان جوجه ریزی در دست نیست تا بر اساس آن میزان تولید تخیمن و  و برای آن برنامه ریزی شود.
 پورمهدی در پاسخ به این سوال که؛ آیا سامانه جوجه ریزی نتوانسته است آمار دقیق را به دست دهد؟ گفت: متاسفانه به دلیل تخلفات برخی واحدها در میزان جوجه ریزی بیش از مجوز و فعالیت واحدهای بدون پروانه، عملا این سامانه کارایی خود را از دست داده است.
وی با بیان اینکه حل مشکلات صنعت مرغداری نیازمند برنامه ریزهای کوتاه مدت و بلند است، گفت: در کوتاه مدت  می توان با راه اندازی سیستم های نرم افزاری در کارخانه هایی جوجه کشی و نظارت بر تعداد جوجه های که از این کارخانه ها خارج می شود آمار دقیقی از تولید تهیه نمود تا بر اساس آن امکان مدیریت تولید فراهم شود علاوه بر آن تعیین قیمت تضمینی توسط مسئولین با ایجاد اطمینان در مرغداران که در هر شرایطی مرغ با قیمت عادلانه از آنان خریداری می شود موثر خواهد بود.
پورمهدی ادامه داد: در بلند مدت نیز تغییر سلیقه مردم از مصرف مرغ سنگین به مرغ سبک، جهت فراهم نمودن شرایط لازم برای تولید مناسب صادرات و همچنین پرداخت مشوق های صادراتی به صورت نقد و بلاعوض مناسب خواهد بود.
وی یادآور شد: با توجه به منطقه ای که ایران در آن قرار دارد، بازارهای صادراتی مناسبی برای کشورمان فراهم می باشد، همچنین با تیره شدن روابط روسیه و ترکیه فرصت ارزشمندی حاصل شده است که می توان با تولید استاندارد به همه ی آنها دست یافت.
مدیرعامل اتحادیه مرغدارن گوشتی استان گیلان تصریح کرد: به دلیل مشکلات مرغداران و زیان های متعدد آنها به ویژه در ماه های اخیر، از صنعت مرغداری که زمانی بعد از نفت بزرگترین صنعت کشور بود فقط یک اسم باقی مانده است. 

نظرات کاربران

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود